zaterdag 29 augustus 2009

Vanuit ZA!

Hey there! Ik heb jullie lang laten wachten op m'n eerste bericht vanuit ZA, ofniet? Ik ben nu bijna twee weken in Orania. En internet was vorige week kapot bij de soortvan internetkafee die ze hier hebben!
Als het goed is komen al onze spullen volgende week. Ik hoop dat ik dan thuis kan internetten.
Ik ga al meer dan 'n week naar school. Die school was in 't begin heel chaotisch voor mij. Andere mensen zouden zeggen dat 't relaxt is. Je mag zomaar even naar buiten lopen. Dat soort dingen. Maar 't is wel 'n leuke school, hoor. Je moet gewoon zelfdiscipline hebben. :)
Guess what? Ik mis mijn lieve vriendinnen daar in Nederland! Ik ken hier nog niemand goed genoeg om spontaan iets te gaan doen. D'r is hier niemand die mij Joga noemt. Dus soms kan ik me best alleen voelen.
Wat wel fijn is om te ervaren is dat, telkens als je weer ergens komt of iemand weer ziet, voel je je steeds beter op je gemak.
Als ik zeg dat ik uit Nederland kom, zegt iedereen tegen mij: "ja, ik kan het aan je accent horen." Aah, da's niet koel!
Ik doe hier aan zoveel mogelijk aktiviteiten mee. Ik doe tennis, gymnastiek, landloop, juksky. Vorige week ben ik uitgegaan naar de soort pub die hier was. Maar die is alweer afgebrand! Weird. En gister was het allerleukst. Toen was er een "sokkie". 'n Soort feest. Maar dan met Afrikaanse muziek. Geen drinkende mensen, geen rokende mensen. En vast dansen! Ik was de hele week aan 't stressen omdat ik niet wist hoe dat dansen moest. Maar gelukkig hebben de meiden hier me geholpen. Dansen met 'n meisje gaat voor geen meter, omdat de jongens moeten leiden! Haha, ik blij dat ik 'n meisje ben! Je moet dan gewoon de jongen volgen. Dat dansen is echt awesome. :D
Op dit soort momenten mis ik het echt om met m'n vriendinnen te praten. I wish you were here.

5 opmerkingen:

  1. Hee Joga ;)
    Blij om weer iets van je te horen. Heb iedere dag deze site bezocht om te kijken of er wat nieuws was :P

    Maargoed. Ik mis je dus best wel erg. en wat fijn dat t dus daar ook wel goed gaat daar.
    Ik weet echt niet wat ik nu allemaal zou moeten schrijven,maar ik mail je nog wel een keer als ikdat wél weet.

    Dikke kus van Saar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeee Joga!

    Mooi dat het je steeds beter afgaat daar! Ik hoop dat je het daar heel erg leuk krijgt.

    Wat raar dat je zo maar uit de les mag lopen :O... Ik zou daar ook aan moeten wennen hoor ;-)!

    Haha, natuurlijk horen de jongens te leiden! Dat hoort hier met stijldansen toch ook?
    Mooi dat de meiden je hebben geholpen. Dan kun jij ze helpen met streetdance! En je kunt het dan ook echt streetdance maken, door op de straat te gaan oefenen. Hihi!

    Wij missen jou hier ook hoor! Michelle en ik hebben het op vakantie nog over jou gehad en dat was best heftig!
    Van de andere kant hopen we allemaal dat jij het daar helemaal gaat maken ;-)! Zeker met al die jongens die met je dansen, zo te horen hihi!

    Ik ben al aan t sparen voor een vakantie naar Zuid-Afrika! Dussss... here i come!!!!! ;-)

    xxjesss <333 Mona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heee meissie!

    ik mis jou ook heel erg hoor!!

    whootie,, zou ik ook af en toe wel willen, gewoon de les uitlopenxD
    nja.. alles wat ik te vertellen heb mail ik altijd naar je,, dus nu weet ik niet zo veel te zeggen..

    talktoyousoon!!
    missyou!!
    luvyou!!!
    XOXOXOXOXOXOXOXO Kleine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeii Joog = ]
    JOGA dus = P Ik ben echt blij te horen dat je het daar fijn hebt = ] Ik miste je vandaag wel op school =' ] Melissa [kleine] zat ook al rond te kijken. Maar waarom mag je daar gewoon de klas uitlopen dan? Wat raar, nouja dat vinden wij natuurlijk = ] Wat is juksky? x D Ennehm.. maar 1 jongen tegelijk eh = ] Btw. je doet toch nog wel aan hyves eh? Ik had je ook een smsje gestuurd, dat wou ik al eerder doen, maar ik wist niet wat ik moest sturen x ]

    Het gaat u goed = ]
    <333 Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom sien ons niks verder op jou blog.

    BeantwoordenVerwijderen