maandag 3 augustus 2009

Schotland


Toen ik hoorde dat we naar Schotland zouden gaan dacht ik: "Yes, we gaan naar de UK!" Het land van Alex Pettyfer, van You Me At Six, en van dat sexy britse accent. Think again. Het was niet de meest perfecte vakantieweek. Geen mensen van mijn leeftijd. Geen shopping mall. Wel zee en strand, maar geen zon! Wel veel geleerd. Lekker gegeten. Gezelligheid. En een onverstaanbaar sterk schots accent aan moeten horen.
We kwamen midden in de nacht aan bij de Avondyke Scout Training Centre waar we die week zouden verblijven. Het was ijskoud. Ik had meer warme kleren mee moeten nemen! De hele week hadden we wind, bewolktheid, regen en af en toe een straaltje kostbare zon. Ik had aan een van de lokale bewoners gevraagd of ze nooit zomer hadden. Als antwoord kreeg ik: “I think it was four years ago, on a Thursday.”

Ik dacht eerst dat het schotse accent best koel was, maar dat sterke accent dat de mensen daar praatten leek nergens op. “Wehrunneh-ou-o-wo-e.” (We’re running out of water) kon ik dan net wel verstaan. Maar het meeste konden zelfs de Britten maar half volgen. De mensen die de cursus gaven en kregen en de experts kwamen uit GB, Amerika, Duitsland, Slowakije en Nederland/Zuid-Afrika. Lekker multi-culti dus. Ik durfde nauwelijks te praten tussen al die mensen die zo perfect Engels spreken. Zingen durfde ik soms wel. Ik was ‘the singing girl’ daar. De sfeer werd wel steeds gezelligger tussen al die Earthshipbuilders. De helft van die mensen waren vegetarisch, dus we hebben de helft van de tijd ook vegetarisch gegeten. Hehe, dat vond ik niet erg!

Zelf heb ik op de site van Greenhead Moss ‘tire pounding’ gedaan. Hoe koel is dat! En ik heb wijn- en bierflessen gewassen en gesneden en aan elkaar getapet voor de ‘bottlewall’. Een Earthship bouwen is harde werk, (niet dat ik superhard gewerkt heb, hoor), maar mensen krijgen er zoveel voor terug, net als ons planeet. Ik zie ernaar uit om in ZA een Earthship te bouwen/bewonen.

1 opmerking:

  1. Haaii Jogii = ]
    Earthships rock =D Ik heb ook zo'n ideaal van Engeland en Scotland enzo x ] Maar geen leuk vakantieland dus = ] Boeiend, want ik wil er nog steeds heen = ]

    Loveyou <33

    Ps. ik ben Michelle, maar anders lukt het me neit om te reageren xD

    BeantwoordenVerwijderen