donderdag 9 juli 2009

Orania

"Waar ga je precies wonen in Zuid-Afrika?" Die vraag heb ik al heel vaak gehoord. Ik zal het hier nog een keer uitleggen.

Het dorpje waar ik ga wonen heet Orania. Dat is niet de plaats waar ik eerst woonde (dat was Durban). Het is in de buurt van Bloemfontein. Op het plaatje hierboven zie je waar het ligt.

Eerst gaan we voor een tijd een huis huren daar. In de tijd willen mijn ouders een Earthship gaan bouwen, of meerdere. Het is in ieder geval de bedoeling dat wij uiteindelijk in een Earthship gaan wonen. :) Mijn vader heeft daar ook al een hele blog over gemaakt. Hij is de expert. Dus check ook www.aardskip.blogspot.com

Zo, dit was mijn eerste bericht. Keep in touch ;)

1 opmerking:

  1. Beste Joannelle
    Je kent me niet maar ik ben een oud-journaliste, lang in ZA gewerkt bij de Sunday Times, en nu weer terug in Nederland. Ik denk dat je een schrijfster moet worden. Jouw verslag is zo goed geschreven! Goede, korte, sterke zinnen en ik moest alles lezen, het was zo interessant. Ik wens jou en je gezin heel veel success toe in Orania. Het is in het begin altijd een beetje moeilijk om in een Afrikaner-gemeenschap te integreren maar je bent duidelijk op de goede weg en begint al weer vriendinnetjes te maken. Ik vond dat van Billy Six ook erg leuk, met al die suiker. Bedankt voor je leuke blog!
    Adriana Stuijt a.j.stuijt@knid.nl

    BeantwoordenVerwijderen